aprilie 05, 2009

O, mirare!

O, suflu tăiat! O, genunchi tremurînzi! O, dulce senzaţie de leşin! O, febrilă aşteptare a unui semn de viaţă! O, speranţa pasiunii răsplătite! O, uimire de miracolul frumuseţii vieţii, după sécule de negru! Numele ei înseamnă "frumuseţe luminoasă", iar ea face cinste acestui nume, întrutotul! Beatus sum, cum in nominem tuum lucem video!


Charpentier - Antienne - Psaume 69 - Deus in adjutorium meum
Asculta mai multe audio Muzica »

Ochii ei sunt de un verde-albastru mlăştinos, atrăgător şi otrăvitor ca o capcană, aproape blestemat, în care intri şi nu mai ieşi, nici să vrei. Dar nu vrei, pentru că e cea mai frumoasă pierdere de sine. O, dominula, quam pulchri oculis tuis sunt!


Marin Marais - Improvisation sur les Folies d'Espagne
Asculta mai multe audio Muzica »

Părul ei este o cascadă a dezmierdării, revărsare blîndă peste umeri delicaţi, ca două pietre de rîu bine şlefuite de cascade milenare. O, cum risipesc ale tale cosiţe toate ceţurile lumii, printr-o singură întoarcere a capului!


G.G. Kapsberger - Toccata Arpegiata
Asculta mai multe audio Muzica »


Chipul ei - oh, chipul ei! - este fructul iubirii dintre Armonie şi Splendoare. Este lupta perfect echilibrată dintre gheaţă şi foc, în care, ca şerpii esoterici, se muşcă unul pe altul şi nu se pot învinge - iar de aici, apoteoza Frumuseţii, damnată să guverneze un chip de femeie. Sicut lilium inter spinas, sic dominula mea inter filias.


Monteverdi - Orfeo - Atto primo: Pastore 1: In questo lieto e fortunato giorno
Asculta mai multe audio Muzica »


Monteverdi - Orfeo atto primo: coro - Vieni Imeneo, deh vieni
Asculta mai multe audio Muzica »

Buzele ei? E suficient să se întredeschidă ca să vezi Numenul însuşi al Evei. Acea întredeschidere prin care reverberează toată frămîntarea trupului şi tumultul sufletului. Toată febrilitatea şi suavitatea nimfei, toată voluptatea şi voracitata curtezanei, toată delicateţea şi candoarea fecioarei, toată vibraţia iubirii, printr-o simplă mişcare a buzelor ei. Apera fiant amabilae labias tuas, in superbia et in voluptate!


Frotolla - L'amor, donna, ch'io te porto
Asculta mai multe audio Muzica »

Îndrăznesc, oare, să-i descriu trupul? Michelangelo, predă-te! Fragonard, n-ai văzut nimic! Modigliani, ieşi la pensie, dom'le! N-aţi văzut Trupul. Aţi ratat Armonia: trup de amforă, cu şolduri delicate şi fremătînde, coapse feciorelnice şi vinovate de preafrumos, pénibles de dezmierdări adînci şi elogii vinovate, mîini graţioase, delicat arcuite de la închietură, cu degete atît de fine că par străvezii, sîni ca rodia cu care şarpele, prostul, nu a ispitit-o pe Eva. Totul înveşmîntat cu o piele atît de diafană, că mi-ar fi teamă s-o ating. O, quam tu pulchra es, colomba mea, formosa mea!


Alessandro Grandi - O quam tu pulchra es!
Asculta mai multe audio Muzica »

...şi încă n-am spus mai nimic despre frumuseţea ei. Doar cine sunt eu, biet beţiv încă neasurzit de muzicile universului, să pot prinde frumuseţea cu primitivele cuvinte ? Nu am prozodie, iar ea este poezie. Dar mă pot măcar bucura de privilegiu, plîngînd tîmp în lăuntruri.


Marin Marais - Folies d'espagne pentru alămuri
Asculta mai multe audio Muzica »

4 comentarii:

Anonim spunea...

o vinit primavara si mata te-ai indragostit. care inchin cana de cafea in acest sens, si sa-ti fie de bine. de asemenea, te poftesc sa pui psalmii lu charpi la share, ca descoperii acuma ca nu-i am si nu-mi place ca nu-i am.

Anonim spunea...

Numele ei înseamnă "frumuseţe luminoasă" -foarte,foarte posibil, Luciana .

Avunculus Divinorum spunea...

ma nepoate, tu ai pus DOPu' la butelca mizeriei? [scuzat fie-mi liaison-ul!]... cep la conducta suferintei cu nabadai? au ma insel eu, ca Unkesh vizionar, oracol de pe Jiu si cititor in praz? mhm?

Rosana spunea...

Mie sufletul imi spune ca Baudolino a primit Raspunsul din partea celeia pe care a dorit-o in toate canturile acestui blog. Si pe buna dreptate, caci cum altfel sa rasplatesti o asemenea dragoste? Cum altfel sa raspunzi celui care te zugraveste atat de frumos? Eu am ramas inmarmurita si, cu toata onestitatea de care sunt capabila, recunosc ca descrierea reprezinta implinirea visului de a fi femeie pentru omul iubit. Foarte frumos.