decembrie 10, 2008

ÎNTÎLNIREA DE LA MIEZUL NOPŢII

BUNĂ SEARA DRAGI PRIETENI ŞI BINE AŢI VENIT LA ÎNTÎLNIREA DE LA MIEZUL NOPŢII - SĂ URMĂRIM ÎNTÎI GENERICUL (adică rezistaţi doar primele 25 de secunde) :)))


În această noapte de decembrie 2008 îmi propun un top al nostalgiilor tinereţii mele de degrabă scuturător de mătreaţă, cu piese de metalist oxidat care mi-au păpat mie nopţile aşteptînd în faţa unui televizor cu lămpi emisiunea lui Petre Magdin.

Aşadar, locul 10, o trupă germană de speed metal curăţel, cu săbii a la Manowar şi izmene a la Van Halen.
RUNNING WILD - Conquistadores!!!!


Cu nimic mai prejos decît Running Wild în materie de energie la scuturat mătreaţa şi aparenţe rizibile, doamnelor şi domnilor, locul 9 revine unei alte trupe germane, Helloween, cu piesa "Halloween", care a gravat bostanul pe tricou şi în memoria mea. Kai Hansen şi Michael Kieske în perioada lor de graţie.


Muahahahaa! Pe locul 8, campionul metalului de prost gust de acum două decenii, cu extra-talente prost folosite - King Diamond. Cînd am avut prima mea casetă cu "Them", albumul de pe care e piesa din top, "Welcome Home", eram cel mai fericit mucea din partea asta de univers. Aşadar, pentru nostalgie, King Diamond - "Welcome Home"!!!


Piesa de pe locul 7 a stat nişte veacuri în topul lui Magdin - o ascult şi acum cu plăcere, măcar pentru că-mi amintesc cum încercam să imit alto-urile de lovit în coaie ale vocalistului. Mare trupă de power metal new-yorkeză, a fost şi pe la noi, dar nu în componenţa ei de aur. O piesă reprezentativă: OVERKILL - "Elimination"!!!!!


Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, cînd ascult piesa de pe locul 6, parcă-mi amintesc şi acum cum săreau tuleiele mele de emoţie că urma să o ascult. Pe vremea aceea mi se părea o creaţie foarte elaborată. Trupă de trash metal din şcoala de la Bay Area, lîngă San Francisco- TESTAMENT - "The Legacy".


Pe locul 5, nişte satanişti decenţi şi asumaţi într-o culme a superficialităţii californiene. Danzig - o trupă de LA care poartă acest nume nu din solidaritate cu Solidarnosc, ci pentru că pe solistul de pe vremea acestui album de glorie îl chema Glenn Danzig. Aşadar, locul 5 - DANZIG - "How the Gods kill"


Pe locul 4, piesa care m-a transformat, pentru doi ani, în fan. Prima dată cînd am căutat tricouri, albume, integrale, bootlegs. Megadeth a însemnat trecerea mea de la ascultător de muzică la meloman. În onoarea epocii de aur a lui Dave Mustaine, MEGADETH - "In my darkest hour".


O trupă care a deraiat şinele deja patinate de scuturători de mătreaţă de-acum aproape două decenii şi care a însemnat enorm pentru lupta împotriva aceleiaşi mătreţi - vocalistul se tundea zero. Orice-ar fi, Pantera e una din cele trei trupe din cele vremuri pe care le pot asculta şi acum. O piesă reprezentativă şi, evident, dragă mie, pe locul 3 - PANTERA - "Mouth for war".


Pe locul 2, definiţia tinereţii mele, probabil trupa care mi-a rămas cel mai mult în suflet, în formula ei iniţială. Înseamnă şi acum un nume mare, dar nu ca atunci. Şi, fără să ştiu cine e Dumnezeu şi cu ce se papă, mă rugam în fiecare seară de vineri ca Magdin să rezoneze cu mine şi să mai dea clipul ăsta. SEPULTURA - "Inner self".


Primul loc revine trupei care n-a făcut la viaţa ei, practic, decît variaţiuni pe aceeaşi temă - dar a făcut-o atăt de bine, încît e singura din acea vreme care nu lipseşte din playlist-urile mele. Cu aceleaşi două piese pe care le ascult cu nesaţ de veacuri. Ultrasupărare... S L A Y E E E E E E E E E Rrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Si eu mai fac greseala sa traiesc din amintiri.
In fine, Megadeth - In My Darkest Hour e de departe cea mai tare.