ianuarie 13, 2009

Doamna mea

I-aş ciopli, păcătosul de mine, chipul. Iar dacă vocea ar fi materie, din vocea ei aş ciopli chipul Vocii. Este nec plus ultra mea de cînd am descoperit-o - să tot fie patru ani de-atunci. Las aici o secvenţă splendidă - din păcate, una din puţinele video pe care le ştiu -, ariile Silviei din Orfeo a lui Monteverdi, "Ahi, caso acerbo" şi "In un' fiorito prato". Sara Mingardo, idolul meu, totemul urechilor mele.






Şi, pentru că exaltarea mea legată de această femeie, un summum al simbolisticilor mele amoroase (qui cognoscit) tocmai cunoaşte un redivivus dintr-acelea, stropit cu vin şi deranjul vecinilor, mai dăm aici şi o cantată super-bengoasă - RV 684 a lui Vivaldi, "Cessate, o mai cessate". Să menţionez că aranjamentele orchestrale aparţin, pentru Monteverdi, lui Jordi Savall (cu a sa Capella Reyal de Catalunya), respectiv, pentru Vivaldi, lui Rinaldo Alessandrini (şef la Concerto Italiano).


Recitativo: Cessate, omai cessate


Vivaldi RV684 - Cantata "Cessate, o mai cessate" (1)
Asculta mai multe audio Muzica »

Aria: Ah, ch'infelice sempre


Vivaldi RV684 "Cessate o mai cessate" (2)
Asculta mai multe audio Muzica »

Recitativo: A voi dunque ricorro


Vivaldi RV684 "Cessate o mai cessate" (3)
Asculta mai multe audio Muzica »

Aria: Nell'orrido albergo


Vivaldi RV684 "cessate o mai cessate" (4)
Asculta mai multe audio Muzica »

Niciun comentariu: