mai 10, 2008

Păcat revelator

Mă încearcă senzaţia că Bătrînelul m-a pus la încercare şi, cum n-am făcut faţă nici măcar propriilor aşteptări - d'apăi alor lui - m-a recompensat într-un fel pentru perseverenţa mea autodestructivă şi vicioasă. Nu mai puţin de trei mărci noi de bere şi-au făcut apariţia în frigiderele băcăniilor din care mă aprovizionez eu în ultimele zile, după cum urmează:
- Samberg (la cutie) - De departe un paradox al deliciului, asta pentru că e cea mai bună dintre toate, deşi cea mai puţin promiţătoare. Este fabricată undeva în UE (după gust şi importator, presupun că în Ungaria), are numai 8 grade extract proteic, ceea ce tindea să o descalifice ca bere dulceag-savuroasă. Am luat una, pentru palmares, şi nu regret - e plină ca o bere germană
şi delicioasă ca una cehă, probabil şi pentru că e foarte proaspătă. Se vrea, după etichetă şi importator, moştenitoarea Sailer-ului fabricat în trecut la Satu-Mare, apoi la Bistriţa. Berea e importată de o firmă din Satu-Mare.
- Albacher (la PET) - ultima apariţie pe piaţa autohtonă, proporţiile de extract proteic şi alcool, raportul calitate-preţ şi ambalajul o recomandă drept concurent sau alternativă foarte decentă pentru Timişoreana sau Bergenbier. Voi prefera această alternativă pînă la proba contrarie, mai ales că e primul brand de bere scos pe piaţă de Romaqua, cei care îmbuteliază apa Borsec. Berea se fabrică la Lancrăm, satul lui Lucian Blaga, la doi paşi de Sebeş. 11 grade E.P., 4,8% alcool.
- Brewer (la cutie) - surpriza surprizelor, o bere extra-strong poloneză, cu gust de bere poloneză, fabricată în Polonia, de care nu am dat în niciuna din cele două călătorii la Cracovia. Nu de dat în vînt, însă o excelentă madeleine pentru resuscitarea momentelor intense din Leşie. 9 grade alcool, iar asta spune tot.

Niciun comentariu: